Alle artikelen die u bij ons aanschaft, vallen onder wettelijke bescherming. Dit betekent dat elk product onder de wettelijke garantie valt. Deze garantie houdt in dat het product moet voldoen aan de redelijke verwachtingen die een consument ervan mag hebben. Daarnaast kan voor bepaalde artikelen ook een fabrieksgarantie van toepassing zijn. De details van de fabrieksgarantie worden hieronder toegelicht. Belangrijk om te weten is dat de fabrieksgarantie een extra garantie vormt en de wettelijke garantie niet beperkt of vervangt..
Fabrieksgarantie
Op al onze producten bieden wij een verlengde garantie van vijf jaar tegen fabricagefouten. Er zijn echter enkele uitzonderingen van toepassing. De specifieke uitzonderingen en de voorwaarden om in aanmerking te komen voor garantie worden hieronder nader uitgelegd.
Belangrijk: schade aan producten veroorzaakt door storm valt niet onder onze garantie. Voor schade door storm adviseren wij contact op te nemen met uw verzekeringsmaatschappij.
Producten met afwijkende garantievoorwaarden
Voor sommige producten gelden andere garantievoorwaarden. Bovendien geldt de hieronder vermelde garantie alleen op fabricagefouten.
– Voor het montage werk hanteren wij een periode van 1 jaar op lekkages en afwijkingen.
– De transformator voor onze ledverlichting voor terrasoverkappingen heeft twee jaar fabrieksgarantie.
– De ledverlichting voor terrasoverkappingen zelf heeft drie jaar fabrieksgarantie. Als een van deze gebreken vertoont, sturen we per post een vervanging. U bent zelf verantwoordelijk voor de montage van het vervangende onderdeel.
Verwerken/monteren is accepteren
Als u besluit de geleverde producten te monteren of verwerken, gaat u akkoord met de staat van deze producten. Wij adviseren u om de producten voorafgaand aan de montage of verwerking zorgvuldig te inspecteren op eventuele gebreken. Mocht u een defect opmerken, maak hier dan foto's van en stuur deze naar [email protected]. Wij zullen direct actie ondernemen om een geschikte oplossing te bieden.
Houd er rekening mee dat als u het product ondanks een gebrek toch monteert of verwerkt, u geen recht meer heeft op garantie. In dat geval kunnen wij het product niet meer omruilen en kunnen we geen verdere oplossing bieden.
Onvolledige of onjuiste Levering
Als bij levering blijkt dat de bestelling onvolledig of onjuist is, doen wij ons best om het juiste of ontbrekende onderdeel zo snel mogelijk te leveren. Wij streven ernaar om het ontbrekende onderdeel uiterlijk binnen 14 dagen te leveren. Hieraan kunnen echter geen rechten worden ontleend, en dit geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
Verwerkings-/montageadvies
Alle producten moeten geïnstalleerd of gemonteerd zijn volgens de instructies die My Outdoor u verstrekt. Zijn de Handleidingen niet gevolgd, dan kunt u geen aanspraak maken op garantie.